17 Ağustos 2013 Cumartesi

BU SEVGİNİN ADI YOK

‘‘Bazen tek ihtiyacımız olan, bir el ve bizi anlayacak bir yürektir!’’ der Can Yücel ve devam eder; ‘’ “Çünkü hayat; birinin tüm kalbiyle senin yanında olduğunu bildiğinde güzelleşiyor.” Ne kadar güzel öyle değil mi? Sade ve net.

Yürekteki sevgilerle doğuyoruz, onlarla şekilleniyor ve büyüyoruz. Sevginin o naif dokunuşları ile hayata sımsıkı tutunmanın yollarını da yaşayarak, paylaştığımız sevgilerle öğreniyoruz.

Sevginin sıcaklığı, pırıltısı, o insanın kalbini bir tüy kadar yumuşacık yapan tınısı öyle güzel ki… Sevebilmek, karşılık beklemeden sevgiyle bakabilmek; hayatın sert yönlerini yok eden bir tılsım gibi adeta. Hele bir de karşılığı geliyorsa, sevgiler paylaşıldıkça gökkuşağının her bir rengi ayrı bir albeni ile açılıyor kalbimizde. Sizce de öyle değil mi?

Sevgiyle ilgili çok yazı yazdım ama bu sefer ki SEVGİNİN ADI YOK. Öylesine geniş ki yelpazesi, içinde hepsinden bir parça var…

Tam bu düşüncelerle yoğrulurken buluverdim hislerime tercüman olan şarkıyı. Şimdilerde sıkça çalınan bir parça. Gökhan Tepe söylüyor. Sözlerine takıldım kaldım ben.  Sevgiyi, aşkı öyle naif anlatıyor ki…

‘’Al beni yeni baştan yaz
 Cümleler kurup hayata dolduralım
 Her gece nefesinle uyut
 Saati kurup zamanı durduralım
 Aklıma gelince ağlarım, gülerim
 Kendime zor günler geçmiş kutlayalım
 İstersen ADINI HİÇ KOYMAYALIM
 Nazarlardan korusun diye Allah
Yıllarca başımız bir yastıkta birlikte yaşlanalım
 İstersen adı aşk olsun diyelim
 Zor günler bize ders olsun güzelim
Her sevene nasip olmazmış böyle kıymetini bilelim.’’

Evet tam da şarkıdaki gibi adını koyamadım ben. İster aşk olsun, ister sevgi, ister tutku, ister alışkanlık, isterse sadece beğeni. Her haliyle öyle güzel ki hissettirdikleri. Hiç tanımadığınız, hiç kucaklaşmadığınız ama varlığından mutlu olduğunuz kalpler de var bu sevginin içinde; bir fırsatını yaratıp buluştuğunuzda ve sımsıkı kucaklaştığınızda sanki senelerdir tanıyormuş gibi hissettikleriniz de.

Kimliklerin, yaşın, cinsiyetin, mevkinin ya da statünün yeri ve önemi yok bu sevgide.
Öyle naif bir gönül zenginliği ki… belki de o yüzden bu sevginin adı yok. Ve adını koyamadığınız bu sevgiyi paylaştıkça  kabınıza sığamaz oluyorsunuz. Daha çok kişiye ulaşıp daha çok kalbe dokunmak; o engin sevgi denizinde hiç nefes almadan kulaç atmak; dokunduğunuz her yeni kalbin sıcaklığında soluklanıp; artan enerjinizle dur durak bilmeden hep var olmak istiyorsunuz.

Gönül gözünüzün gördüğü, dokunmadığınız halde hissettiğiniz, dokunduğunuzda kalp sesinizin sizi yanıltmadığı; kadife gibi yumuşacık bir sevgi denizi. Öyle büyük ki… içinde gönlü güzel herkese yer var. Yeter ki isteyerek, karşılık  beklemeden, sevgiyle el uzatsınlar. İşte o vakit saati kurup zamanı dururuz belki de tıpkı şarkıdaki gibi. Sadece kalpler, sadece tebessümler konuşur. Sevginin o doyumsuz sıcaklığı bir güneş kadar yakarken teninizi. Olsun varsın yansın tenimiz, bağrımız… Kalbimizin ritmi hayata yön veriyorken, hayatın zorluklarına rağmen sevgi en güzeli değil mi? Ben buna inanıyorum ve her zor anımda hep sevgimin engin mavi denizine sığınıyorum.

Sevgi hep var olsun, var olsun ki dünyamızda ve güzel ülkemizde hoşgörünün, anlayışın, empatinin o efil efil serinliğinde yaşamanın keyfine varalım. Hayatın anlamına anlam katan böylesi özel bir duygu varken savaşmak, didişmek, kavga edip, kalp kırmak niye? Birbirimizi anlamak bu kadar zor değilken, kendi kendimize yaratmaz mıyız o zorluğu aslında? Ben diyerek, hep bana diyerek, bir türlü doymayarak; empati yapmaktan bucak bucak kaçarken, kulaklarımızı açıklamalara tıkayarak yapmaz mıyız bunları? Ne canlar yanar bizler gözlerimizi kapatırken ya da tabirimi maruz görün ne olur deve kuşları gibi başımızı kuma gömerken… yazık değil mi canlara, sevgiye hasret kalplere… gelin durduralım hepsini sımsıcak sevgimizle. Var mısınız?

Yazıma, şiirlerini çok sevdiğim Can Yücel’in anlamlı sözleri ile başlamıştım. Kapanışı ise yine sevdiğim bir başka şairin sözleri ile yapalım istedim. Şöyle der Cemal  Süreyya içimizdeki o fırtınalara ses olurcasına;

‘’Yeter, aklından çıkar artık onu’’ diyor kimileri. ‘’Siz de aklınızla değil de yüreğinizle sevseydiniz anlardınız beni.’’

Yürekteki SEVGİLERİMİZ ve sevgi dolu YÜREKLERİMİZ daim olsun.

Sevgiyle kalın.
Belgin ERYAVUZ

13.08.2013



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...